November 29, 2020 admin

Letošnji december in prazniki, povezani z zaključkom leta, bodo letos zelo drugačni kot prejšnja leta. Vsak od nas si to leto že od marca piše svojo posebno zgodbo. Ne vem, kakšna je tvoja zgodba. Kaj si doživljala v sebi. Kaj doživljaš. Kateri dogodki so najbolj zaznamovali tvoje življenje v tem letu. Vem pa, da je možno na situacijo, vsako, gledati kot na priložnost ali pa kot na nekaj, kar pač je in pri tem ne morem sama nič narediti. Na situacijo res nimamo vpliva, kako jo bomo doživljali, kaj se bomo od nje naučili, je pa od nas odvisno.

Mogoče je letošnji december čas za nove priložnosti, za začetek nečesa novega.

Odloči se, da bo letošnji december čas za začetek

– za čisto preproste, vsem dosegljive stvari, kot so:

– biti bolj prijazen, strpen, spošljiv do sočloveka. Nihče nima rad nestrpnosti, neprijaznosti, nespoštljivosti.

– ne obsojaj, ker ne hodiš v čevljih drugega

– večkrat izreci besedici hvala in prosim

– večkrat deli z nekom prijazno besedo

– večkrat deliti z nekom nasmeh

– deli nasmeh in razumevanje tudi takrat, ko nekdo po našem mnenju naredi “napako”

– nasmeh, razumevanje čudežno delujeta tudi takrat, ko je nekdo do nas nespoštljiv

– pojdi večkrat na sprehod v naravo

– opazi v naravi tudi drobne stvari, ki so ti bile do sedaj nevidne

– poveži se z osebami, s katerimi veliko časa nisi imela stika. Pokliči jo, predlagaj, da se pogovorita…ne o sosedi in sodelavcu, ampak o sebi, svojih občutkih, mnenju, skrbeh

– ne širi negativnosti

– preberi dobro knjigo, poglej si dobro odajo, film

– počni nekaj s svojimi otroci ali sama, kar še nikoli nisi počela

Ta čas je primeren tudi za večje priložnosti:

– za pogled vase. Čimvečkrat si postavi vprašanja: Kako se počutim? Kako razmišljam? Kaj počnem zdaj, v tem trenutku? Sem “v tem trenutku” ali razmišljam, kaj sem včeraj počela ali kaj bom danes še počela?

– prepoznaj občutke in jih predelaj.

– delo na sebi, za kar mislim, da je v tem času še posebej pomembno.

– mogoče je to čas, da narediš nekaj več na katerikoli težavi, izzivu. Pogumno se sooči s to težavo in začni aktivno na njej delati.

– poišči pomoč, če sama ne zmoreš

– piši svoje misli, svoje občutke

– daj svojemu otroku to možnost. Podari mu zvezek, v katerega bo pisal vse, kar mu pride na misel, vse kar ga bremeni, kar ga plaši, skrbi. Počnita to skupaj.

– mogoče je to čas, da pogledaš globlje v svoje odnose….s starši, partnerjem, otroci, sodelavci, nadrejenimi in končno s sabo

– mogoče je to čas, ko bi bilo dobro ozavestiti svoje želje, potrebe

– ali čas, ko je vredno razmisliti o menjavi posla

Zavedaj se, da “delo na sebi” ni samo sprememba sebe, ampak je sprememba v odnosih s starši, otroci, vnuki. Je sprememba v tvoji okolici in končno v svetu.

Naj bo zate, za tvoje otroke, starše, prijatelje ta čas nekaj posebnega.

Vem, da si ta “navodila” že od marsikoga slišala, prebrala. Pojdi še enkrat in še enkrat skozi “navodila”. Nekatera so “bolj tvoja”, nekatera manj. Ustavi se pri tistemu, ki se te dotakne, ob katerem začutiš tesnobo ali neprijeten občutek, mogoče upor. Napiši ga na papir ali v zvezek. Kakšne občutke imaš ob njem? Napiši jih. Prav tako si napiši izgovore, zakaj se ti to upira narediti.

In zakaj je fajn podrobno pogledati ta “navodila”? Zato, ker je zelo lahko reči in napisati, naredi to in to. To je dobro zate, za tvoje otroke…. Nihče ti pa ne pove, kaj narediti, ko sicer veš, da bi nekaj bilo dobro zate, čutiš pa pri tem odpor, strah, nemoč, jezo. Kaj “narediti” s temi občutki? Ja, dobro jih je predelati. Pogledati v njihovo globino. Eden izmed učinkovitih načinov za to, je seveda metoda EFT ali tapkanje.

Tanja Turnšek